Senaste inlägg
Kom igång med Growth Management del 2
Det här är den andra delen i serien Kom igång med Growth Management! Nu när ni bestämt målen och hur ni bör takta mot det är det dags att börja kika på er var ni ska börja. Slutmålet i det här steget är att landa i vad ni ska ha ha för fokusområde för er första sprint.
(Läs mer…)Googles tre rekommendationer för att skapa värde och förtroende för dataintegritet
En kort sammanfattning där Google förklarar hur de tänker kring integritet när det kommer till förstapartsdata och hur man bygger relationer baserade på värde och förtroende.
Kom igång med Growth Management del 1
Det här är den första delen i serien Kom igång med Growth Management! Målet med detta är att skapa bättre förståelse för era affärsmål och bryta ner det till motiverande mål såsom Target Growth Rate och Growth Formula.
(Läs mer…)Vad är förstaparts data?
Den här artikeln är en kort sammanfattning om vad förstapartsdata är och hur det skiljer sig från tredjeparts- och andrapartsdata.
(Läs mer…)Finns det organisationsdesign optimerad för growth hacking?
Organisationsdesign är en vetenskap i sig och anledningen till att vi tar upp det är för att det är viktigt att förstå miljön i vilket man vill att sitt eller sina growth team verkar.
(Läs mer…)Growthhackers gör webinar med Leadoo – Growth Hacka din hemsida
Får du in trafik på din sida men få konverteringar? Har du verkligen insikt i hur sidan presterar och vilka analyser du kan göra för att hitta lätt-åtgärdade pain points?
(Läs mer…)Growth Hackers Sthlm utsedda till Google Premier Partner 2022
Stockholmsbaserade digitala byrån Growth Hackers Sthlm AB har uppnått Premier Partner-status 2022 i Google Partners-program.
(Läs mer…)B2B Försäljning & marknadsföring 2022
Covid, hemarbete, ökad e-handel, cookiedöden och iOS 14.6, vilket år vi haft! Och vad spännande 2022 ser ut att bli. Vi börjar med att lista trender och förändringar som kommer påverka oss under året. I slutet på artikeln hittar du våra råd och rekommendationer.
(Läs mer…)Server Side Tagging (SST). Vad det är och varför du borde bry dig
Varför du borde bry dig
Integritetspolicy policys som GDPR , CCPA, HIPAA och försök av Apple, domstolar och regeringar för att reglera användningen av personuppgifter ändrar för närvarande om vårt digitala landskapet. Och kom ihåg att även GoogleMarknadsföring, tracking och våra digitala analysverktyg påverkas av dessa initiativ och regler. Detta leder till stora förändringar i hur vi kan bearbeta data och sätta upp tracking som följer det nya reglementet. Med en förändring som är så pass ny, utan kristallklara riktlinjer befinner vi oss fortfarande i något grumligt vatten. Tolkning och efterlevnad skiljer sig från företag till företag där de juridiska avdelningarna får sätta sitt perspektiv snarare än tydliga riktlinjer från policies och regeringar. tar bort tredjepartscookies 2023.
(Läs mer…)