Tjänster

Datastrategi

Möjliggör bättre beslutsfattande genom hela organisationen

Förstaparts datastrategi

Vore det inte bra att löpande kunna få svar på kritiska affärsfrågor? Och säkerställa att din organisation är framtidssäkrad för ett digitalt landskap utan tredjepartscookies?

Detta är två av grundstenarna i vår förstaparts datastrategi. Via denna strategi kommer din organisation kunna samla in data genom förstapartscookies, centralisera data och anpassa datan efter er affärslogik. Skapa ett centralt rapporteringssystem, säkerställa konkreta LTV-analyser tillsammans med attribuerings modeller som är redo att svara på de mest kritiska affärsfrågorna.

År av ad-tech-erfarenhet har lett oss till denna modell med banbrytande datainfrastruktur som vi gärna presenterar för dig och din organisation. Så tveka inte på att kontakta oss för mer info om hur du kan accelerera din verksamhet med en datastrategi som är byggd för framtiden.

Vi kan hjälpa dig med

  • Samlad rapportering
  • Life time Value analys
  • Media Mix Optimering
  • Tidssparande automatiska rapporter
  • Skräddarsydd kundsegmentering
  • Omnikanal orkestrering

Ladda ner vår Guide om First Party Data Strategy

Vad är tredjepartsdata och vad betyder det för dina marknadsföringsaktiviteter? I den här guiden förklarar vi vad förstapartsdata är för något och ger dig tips på hur du kan bygga en en stabil struktur för förstapartsdata.
Läs mer om våra case

Halebop Locall

Halebop är en av Sveriges största mobiloperatörer. Under de senaste 11 åren har de vunnit priset ”Sveriges mest nöjda privatkunder mobiltelefoni” 9 gånger. Halebop har varit en del av TeliaSonera Group sedan 2001.

Hur går man från att vara datadriven till att kunna ta beslut och actions på insikter?

Boka in en gratis konsulation med vår CTO eller Head of Strategy för att prata om insiktsdriven tillväxtoptimering och integrationer av data från hela kundresan

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
    Artikel

    Vad är förstaparts data?

    Vad är skillnaden på första, andra och tredjepartsdata? I den här artikeln ger vi dig en kort sammanfattning vad de betyder och djupdyker även i hur du samlar in förstapartsdata som bara blir viktigare och viktigare när fler webbläsare har börjat blockera tredjepartscookies.
    Artikel

    GOOGLES TRE REKOMMENDATIONER FÖR ATT SKAPA VÄRDE OCH FÖRTROENDE FÖR DATAINTEGRITET

    En kort sammanfattning där Google förklarar hur de tänker kring integritet när det kommer till förstapartsdata och hur man bygger relationer baserade på värde och förtroende.
    Artikel

    FEM PUNKTER FÖR ATT SKAPA EN STRATEGI KRING FÖRSTAPARTSDATA

    I den här artikel tar vi upp fem punkter hur du skapar en strategi kring förstapartsdata. Vi går genom vikten av att identifiera affärsmål till hur viktigt det är att våga experimentera i en organisation.

    Övriga tjänster

    Growth Marketing

    Datadriven och kundfokuserad marknadsföring

    Growth Hacking

    Skapa hållbara tillväxtprocesser

    GA4 Setup

    Google universal analytics ersätts av GA4