Vi har sammanställt de inspelningar, intervjuer och intryck vi tagit del av från Growth Marketing-konferensen i San Francisco i en nedladdningsbar produkt.
Det blev ett nästan 100-sidor dokument med insikter, erfarenheter, konkreta tips och strategiska takeaways. Delar av det kommer vi göra tillgängligt som fristående artiklar, men för att ta del av helheten – en översatt, kurerad och sammanfattad version – av vad de bästa inom detta fält har att säga just nu så ladda ner vår e-bok!
Ladda ner eboken här
Vad är vinningen med att samla detta i en bok?
Svaret är: Du kommer spara tid och energi därför att den:
- Är kurerad – vi har valt ut det bästa materialet
- Kommer ge dig både bredd och djup inom området Growth
- Strukturerad efter fokusområden
- Går på djupet inom:
- Conversion & Onboarding
- Mobile growth
- Acquistion
- Retention & Monetization
- B2B
- Samlar tips (Growth hacks) från över 20 av de bästa inom growth för tillfället
- Är på svenska – inte mycket material inom området är det
Om Konferensen
Den 6-7e december 2017 gick The Global Growth Marketing Conference av stapeln i San Francisco, Kalifornien. Det marknadsförs som Silicon Valley’s största event inom digitalt och Growth marketing. Det första eventet hölls 2015 och lockade 350 deltagare. Denna gång kom 800 deltagare, för att träffa och mingla med över 30 utställare. Det har också hållits konferenser i mindre format i NYC, Atlanta, London och Amsterdam. Från att först ha intresserat små startups har intresset successivt utvidgats och lockar nu även deltagare på C-nivå i företag med fler än 100+ anställda, från fler än 20 länder. Intresset för Growth Marketing växer med andra ord på global nivå.
Vi på Growth Hackers Sthlm var på plats och bevakade eventet i samarbete med Growth Marketing Conference.
Värdefulla poänger från konferensen
Här kommer ett litet smakprov: Det handlar om att ta fram hypoteser att testa, kunna utvärdera testen och förklara vad resultaten betyder. För att kunna göra detta effektivt behövs ett tvärfunktionellt arbetssätt, mandat och resurser. Hela konferensen handlar sedan om HUR du går tillväga och gör detta från högsta strategiska nivå kring arbetssätt till detaljer inom en specifik marknadsföringskanal. Ju större företag desto mer politik, det kommer vi inte undan och ju mindre företag desto större risk bör och kan man ta.
Deltagarlista
Nedan är en bruttolista av de som vi såg, träffade och intervjuade.
- Dmitry Dragilev, Founder, JustReachOut.io
- Heidi Yu, Founder, BoostInsider
- Roy Morejon, President, Enventys Partners
- Kimberly Barnes, Chief Heroics Officer, ContentPark
- Heather Dopson – Enterprise Social Media, GoDaddy
- Dennis Yu, CTO, Blitzmetrics
- Valentin Radu, CEO, Omniconvert
- Clayton Wood, Founder & CEO, IdentityLabs
- Barron Ernst, Chief Product Officer, ShowMax
- Conor Lee, Founder, Hiplead
- Brandon Redlinger, Director of Growth, Engagio
- Samuel Devyver, CEO, Upcall
- Mada Seghete, Co-founder, Branch
- Andrew Wells, Director, Performance Partnerships, Ampush
- Maryna Hradowich, Vice President – Strategic Growth and Development, SEM Rush
- Prabhjot Singh, Co-Founder & President, Pyze
- Shawn Hansen, CMO, Heap Analytics
- Larry Kim, CEO, MobileMonkey
- Casey Winters, Consultant, Freelancer (tidigare Pinterest)
- Dan McGaw, CMO, Effin Amazin
- Brian Goffman, VP, McKinsey
- Melinda Byerley, Founder, Timeshare
- Sean Ellis, CEO, Growthhackers.com
- Jim Szafranski, COO, Prezi