80% fler aktiva användare än målet
Ramboll ville stärka sitt varumärke som samhällsbyggnads och hållbarhetsrådgivare. De bad oss lansera löparappen ”ShapeRunner” och hade hade som mål att attrahera lika många appanvändare som löpare i Stockholm halvmarathon.
340 dygns visningstid
Ramboll fick mer än nedladdningar, våra YouTube annonser hade mer än sammanlagt 340 dygns visningstid på YouTube.
1:a 1:a i app store
Appen rankade som 1:a i kategorin “motion och hälsa” i app store före bl.a. Runkeeper.
80% fler aktiva användare än målet
Ramboll hade hade som mål att attrahera lika många appanvändare som löpare i Stockholm halvmarathon (ca 15 000). Vilket vi lyckades med råge att leverera (27 000). Självklart inom given budget.
Framgångsfaktorer
Tracking & analys
Genom att implementera Growth Hackers apptracking och vår testmetodik från början kunde vi vara datadrivna och agila inom marknadsföringen. Detta gjorde att vi snabbt kunde hitta rätt målgrupp till en effektiv cost per install.
Nära samarbete med kreativ byrå
Då vi alltid testar olika kanaler, målgrupper, marknadsmaterial och diverse skärningar dem emellan, så ställer det stora krav på den kreativa parten liksom att vårt samarbete blir effektivt, vilket var fallet i detta projekt.