Google Ads
En effektiv kanal
Google äger tillsammans med Facebook 80% av annonsmarknaden online, så Google Ads-annonsering är ofta ett enkelt val av kanal att börja experimentera i. Ofta då med sökannonser för att fånga in alla som söker på något relaterat till produkten. Därefter kan ”Display”-annonser och videoannonser på Youtube testas.
Det som gör Google Ads och Sök till en så effektiv kanal är att de används för att komma in i ett redan sökt behov. När annonser lyckas visas för relevanta sökningar så går det snabbt att få in sina första kunder. Just eftersom kunden redan aktivt letar efter en aktör för att få hjälp med ett problem. Google är kända för att erbjuda certifierade onlineutbildningar i Google Ads, vilket gör att vem som helst kan följa deras instruktioner för att snabbt få igång sin annonsering.
Vi på Growth Hackers har köpt Google Ads-annonsering för hundratals miljoner kronor över flera år åt en mängd olika företag. Med vår erfarenhet kan vi också transcendera och ibland till och med överlista Googles rekommendationer och algoritmer. Ni kan ta hjälp av oss om ni vill optimera er annonsering och stå ut i konkurrensen.