
Growth marketing
Vilka kanaler jobbar en Growth Marketer i?
- SEO (sökmotoroptimering)
- SEM (sökmotorannonsering)
- CRO (konverteringsoptimering)
- Sociala Medier (Facebook, LinkedIn, Snapchat, Twitter, Instagram, Pinterest, TikTok)
- Email Marketing (E-postmarknadsföring)
- Marketing Automation
- Webbanalyser (t.ex. Google Analytics)
- IM (Inbound Marketing)
- CRM (Customer Relationship Management)
Vi hjälper dig
- Att öka er förståelse av era användare, vilket innehåll som engagerar dem, var och när vi kan nå dem och hur vi flyttar dem framåt i kundresan
- Att optimera er kundanskaffning och lead-generering genom en iterativ, experimenterande process
- Att utförligt tracka er marknadsföring för att försäkra maximal ROI och optimal kanalmix
- Att supportera er med expertis, utbilda eller sköta era digitala kanaler
Vad är Growth Marketing?
Growth Marketing är digital marknadsföring 2.0 som är en viktig del i Growth Hacking. Det är en evolution inom marknadsföring som tack vare förbättrade mätverktyg gör det möjligt att arbeta mer datadrivet, ständigt optimera och effektivisera sina marknadsföringsinitiativ. Detta arbetssätt minskar risken för att marknadsföringsbudgetar spenderas på fel sätt vilket ger oss bättre förutsättningar för högre avkastning på vår annonsering, Return on Ad Spend (ROAS).
Vad gör en Growth Marketer?
En Growth Marketer fokuserar både på att växa mängden användare och besökare samt tar ett bredare grepp om hela kundresan genom att skapa fler engagerade användare samt öka lifetime value (LTV) för varje användare.
En growth marketer analyserar stora mängder data från marknadsaktiviteter för att förstå kundernas behov ännu bättre och utveckla marknadsföringsstrategier som är lönsamma på längre sikt. Samt skapar en djupare förståelse för just den specifika målgruppen.

Halebop Locall
Halebop är en av Sveriges största mobiloperatörer. Under de senaste 11 åren har de vunnit priset ”Sveriges mest nöjda privatkunder mobiltelefoni” 9 gånger. Halebop har varit en del av TeliaSonera Group sedan 2001.
Hur ska ni optimera er marknadsföring och kundanskaffning?
SÄTT EN KANALSTRATEGI SOM MAXIMERAR ROI
TRE TIPS PÅ HUR DU LYCKAS MED GOOGLE PERFORMANCE MAX
OPTIMERA MOT SNABBA KONVERTERINGAR ELLER LIFETIME VALUE?
Ladda ner vår Growth Marketing Guide
