Tjänster

Alternativ till GA4

Matomo, Snowplow, Abobe, Mixpanel, Kissmetrics osv. – vi kan analytics!

VI HJÄLPER ER MED ANALYS & IMPLEMENTERING

I dessa tider av nya regler och lagar gällande privacy & GDPR hjälper vi er att hitta rätt. Sedan 2014 har vi jobbat med olika analysverktyg. Vi hjälper er både med utvärdering av er nuvarande set-up och ev. implementering av ny.

Ytterligare tjänster

  • Server Side Tracking
    • Cookiehantering
    • Webbplatshastighet
  • Cloud koppling
    • Lagring av data
    • Ytterligare datakällor
  • Dashboards
    • Standardiserade
    • Kundanpassade

Vilka analytics program finns de? Och vad är fördelarna?

Matomo, tidigare känt som Piwik, är ett populärt Google Analytics-alternativ. Det är gratis och open-source-programvara som ger webbplatsoperatörer full kontroll över data lagrad på sina egna servrar.

Snowplow, är en robust, open-source plattform för webbanalys som ger företag möjlighet att samla in, lagra och analysera kunddata i realtid. Snowplow är skalbar, flexibel och kan anpassas för att passa unika affärsbehov. Den ger användarna full äganderätt till sin data och tillåter djupgående analyser av användarbeteende.

Adobe Analytics, är ett intressant alternativ från Adobe med omfattande analysmöjligheter för webbplatsanalys, social analys, kampanjhantering och innehållshantering. Det är en betald tjänst med en intuitiv och anpassningsbar design. Priskostnaderna kan erhållas genom att begära information från Adobe.

Mixpanel, är en analys- och engagementplattform som fokuserar på att spåra och analysera användarbeteenden för att förstå hur användare interagerar med en applikation eller webbplats. Det erbjuder funktioner för att visualisera och följa användares aktiviteter, konverteringar och retention.

Kissmetrics, är en analysplattform som fokuserar på att spåra och analysera användarbeteenden över tid för att förstå användares livscykel och konverteringsvägar. Det hjälper till att identifiera och analysera viktiga händelser och interaktioner för att optimera användarupplevelsen och öka konverteringar.

Google Analytics 4, som Google Premier Partner har vi gjort en separat sida enbart fokuserat på GA4 och våra erbjudande. 

 

Analytics

Vad är era behov?

När du väljer ett analytics-verktyg för din verksamhet, tänk på följande:

  1. Identifiera dina specifika affärsbehov och mål.
  2. Prioritera användarvänlighet och enkelhet i gränssnittet.
  3. Säkerställ att verktyget uppfyller dina krav för dataskydd och integritet.
  4. Se till att verktyget kan integreras med dina befintliga system och plattformar.
  5. Överväg kostnaden och hur den passar in i din budget.

Genom att noggrant utvärdera dessa faktorer kan du välja rätt analytics-verktyg som ger dig värdefulla insikter för att driva din verksamhet framåt.

Är du fortfarande osäker på vad du ska välja? Kontakta oss!

Hör av dig

Hör av dig om ni vill ha hjälp med att sätta upp er nya analysplattform eller vill veta mer om vilken tjänst vi hade rekommenderat för just er verksamhet!
Artikel

EN INTRODUKTION TILL GA4

Google Universal Analytics är på väg ut och kommer att ersättas av Google Analytics 4, ”GA4”, sommaren 2023. I den här artikeln diskuterar vi vad GA4 är och hur det kommer att fungera, största förändringarna och när det är dags för att vara redo med GA4.
Artikel

SERVER SIDE TAGGING (SST). VAD DET ÄR OCH VARFÖR DU BORDE BRY DIG

Vi kommer att fördjupa oss i vad Server Side Tagging är och delar med oss av en grundläggande SST-implementeringsguide.
Artikel

GOOGLE UNIVERSAL ANALYTICS + GA4 = BIGQUERY

Vi har satt ihop en guide till hur du kan spara datan på en plats där du äger den och sedan bygga en snygg dashboard där du kan jämföra data från GA4 med data från GA Universal Analytics. Så du t.ex. kan göra en analys av hur Black Week gick när du hade gamla GA och nu när du har GA4.

Ladda ner vår Google Analytics 4 Guide

Vad händer när Universal Analytics försvinner? Vi har skapat en guide där vi skriver om skillnaderna mellan UA och GA4 samt möjligheterna med Server Side Tracking & BigQuery.

Övriga tjänster

Consent mode v2

Measurement

Vi kan spårning, validering och analys

B2B Leadsgenerering

Hitta potentiella kunder för dina tjänster

Digital Marketing

Datadriven och kundfokuserad marknadsföring