Tjänster

Growth hacking

Skapa hållbara tillväxtprocesser

Skapa hållbar tillväxt

Growth management handlar om att skapa en hållbar tillväxt tillsammans med er. Vi hjälper er bygga en lojal kundbas med återkommande användare. Vi använder data för att iterativt testa nya idéer (experiment) och hjälper er både att anskaffa nya kunder och höja engagemanget hos befintliga.

Growth management består av två delar. En del är att implementera det ogilla, datadrivna arbetssättet, och den andra är själva utförandet av growth-experiment.

Vi hjälper dig

  • Att identifiera och agera på insikter från er data
  • Att visualisera varje steg av funneln för att försäkra att teamet förstår och fokuserar på de flaskhalsar som skadar er tillväxt
  • Att skapa en kultur och ett team som är optimerat för att skala upp er tillväxt
  • Att leda ert interna growth-team I workshops, ”ideation”, och growth-möten.

Ladda ner vår Growth Guide

Vill du börja med Growth Hacking? Vi har skapat en guide fylld med insikter och tips på hur ni kan kickstarta er organisations resa mot att bemästra growth management!
Läs om våra case

Halebop Locall

Halebop är en av Sveriges största mobiloperatörer. Under de senaste 11 åren har de vunnit priset ”Sveriges mest nöjda privatkunder mobiltelefoni” 9 gånger. Halebop har varit en del av TeliaSonera Group sedan 2001.

Hur skapar ni en effektiv och snabbfotad process för tillväxtoptimering?

Hör av dig till oss här nedan så bokar vi in en gratis konsultation.
Artikel

KOM IGÅNG MED GROWTH MANAGEMENT

Det här är första delen i en artikelserie där vi ger er handfasta verktyg för en lyckad start på ert growth initiativ. Del ett är tillväxtanalys där ni också översätter era affärsmål till growth mål, så som growth rate och growth formula. Du hittar de två andra delarna i serien längst ner i denna artikel.
Artikel

FINNS DET ORGANISATIONSDESIGN OPTIMERAD FÖR GROWTH HACKING?

Det är viktigt att förstå miljön i vilket man vill att sitt eller sina growth team verkar. Det finns en uppsjö av olika sätt att strukturera sin organisation. Growth Hacking som metod kräver inte en speciell organisationsdesign, alla miljöer har sina fördelar och nackdelar. I denna artikel kikar vi på två miljöer vi stöter på i vårt arbete med våra kunder.
Artikel

TRE TIPS FÖR ATT LYCKAS MED GROWTH HACKING

Tillväxt är visionen för de allra flesta bolag där ute. Trots det så är Growth Hacking som begrepp och metod en relativt ung disciplin inom affärsvärlden. Det kan därför vara svårt att hitta best practices. I denna artikel ger vi dig tre tips som är viktiga i growtharbetet.

Övriga tjänster

Data

Möjliggör bättre beslutsfattande genom hela organisationen

Growth Marketing

Datadriven och kundfokuserad marknadsföring

GA4 Setup

Google universal analytics ersätts av GA4