Senaste inlägg

Server Side Tagging (SST). Vad det är och varför du borde bry dig

Varför du borde bry dig

Integritetspolicy policys som GDPR , CCPA, HIPAA och försök av Apple, domstolar och regeringar för att reglera användningen av personuppgifter ändrar för närvarande om vårt digitala landskapet. Och kom ihåg att även GoogleMarknadsföring, tracking och våra digitala analysverktyg påverkas av dessa initiativ och regler. Detta leder till stora förändringar i hur vi kan bearbeta data och sätta upp tracking som följer det nya reglementet. Med en förändring som är så pass ny, utan kristallklara riktlinjer befinner vi oss fortfarande i något grumligt vatten. Tolkning och efterlevnad skiljer sig från företag till företag där de juridiska avdelningarna får sätta sitt perspektiv snarare än tydliga riktlinjer från policies och regeringar. tar bort tredjepartscookies 2023.

(Läs mer…)

GA4 2022

I mitten av oktober 2021 lanserades Google Analytics 4 (GA4). Vi har fått flera frågor från våra kunder om hur de ska förhålla sig till den nya versionen, vad skillnaderna är och om man måste byta nu direkt. 

(Läs mer…)

Hur ett data warehouse gör dig datadriven.

Mängden data som finns tillgänglig för ditt företag att ta beslut på växer kontinuerligt. Det är inte detta som gör det svårt att vara data- och insiktsdriven. Problemet är snarare att den värdefulla informationen sitter fast i de olika verktygen ni använder.

(Läs mer…)

Lär känna ditt team

Innan ett nystartat growth team dyker in i att attrahera nya användare eller optimera flöden så är det bra om ni skapar de bästa förutsättningarna bra samarbete. Den här artikeln beskriver en övning som främjar öppenhet och förståelse.

(Läs mer…)

Reflektion kring ägandeskap

En effektiv kultur är ofta något som både mindre team och hela organisationer behöver arbeta aktivt med. Det kräver en del ansträngning och reflektion. Den här artikeln beskriver en övning i Ägandeskap som både fungerar som en individuell reflektion eller som diskussionsunderlag för ert team

(Läs mer…)