Senaste inlägg

Experiment­baserad digital strategi

I en snabbt föränderlig värld kan ingen längre göra långsiktiga digitala strategier. Marknaderna rör sig helt enkelt för snabbt, så snabbt att spelplanen kan ha ändrat sig från en vecka till en annan – vilket gör att din årsplan inte är värd pappret den är skriven på nästa år, eller ens nästa kvartal. (Läs mer…)

Datatracking – hur lång tid får det ta?

Oavsett om målet är ökad försäljning eller leadsgenerering, appnedladdningar eller en produktlansering, så är det första vi gör att sätta upp rigorös datatracking. Det kan ta en månad eller mer i kalendertid att sätta upp tillräcklig tracking, få in data, kontrollera att vi valt rätt mätpunkter, och validera att vi sen faktiskt mäter vad vi vill mäta, utan att något fel smugit sig in. Det är detta som tar tid! Att felsöka och lösa specialfall, småfel, nya sätt som utvecklare eller designers skapar infrastruktur och innehåll. (Läs mer…)

Vem / vad är en Growth Hacker?

Artikel 3 i serien ”Därför behöver du känna till growth hacking”.

Vad är en growth hacker?

”En growth hacker är någon vars sanna fokus är tillväxt” – Sean Ellis. Det är någon som arbetar systematiskt med marknadsföring genom datadriven tillväxt – growth hacking.

(Läs mer…)

Hur ser framgångsrik growth hacking ut?

Artikel 2 i serien ”Därför behöver du känna till Growth hacking”.

I del 2 av artikelserien ”Därför behöver du känna till growth hacking” dyker vi djupare in i hur man jobbar med growth hacking, vad effekterna blir och vilka framgångsfaktorer som är centrala. Har du inte läst del 1 än, så finns den här:  ”Vad är growth hacking?”.

Framgångsrika growth hacks

Först några exempel på numera klassiska growth hacks som är resultatet av att ha growth hacking som ett mindset.

(Läs mer…)

Vad är growth hacking?

Artikel 1 i serien ”Därför behöver du känna till Growth hacking”.

Growth hackingens historia

För att börja besvara frågan vad Growth Hacking är så behöver vi ta en titt tillbaka på var uttrycket ursprungligen kommer ifrån. Growth hacking är både en produkt av IT-bubblan och en naturlig evolution av klassisk marknadsföring som ett resultat av den snabba teknologiska utvecklingen.

(Läs mer…)