Är den kanal som ger högst ROI den bästa?
I den artikeln går vi igenom vad en attributionsmodell är för något och på vilket den kan hjälpa er att ta bättre beslut på marknadsavdelningen.
(Läs mer…)I den artikeln går vi igenom vad en attributionsmodell är för något och på vilket den kan hjälpa er att ta bättre beslut på marknadsavdelningen.
(Läs mer…)I den här artikeln berättar vi mer om hur du ska tänka kring prioriteringar i din marknadsföring. Ska man tänka kortsiktigt eller långsiktigt? Snabba konverteringar eller Lifetime Value?
(Läs mer…)Det kan vara svårt att veta hur man ska allokera sina budgetar på diverse kanaler. I den här artikeln belyser vi vikten av att harmonisera kanalstrategin.
(Läs mer…)I denna artikel går vi igenom vad en “cookie” är och varför är vi så beroende av de och tips på hur du ställer om och lyckas med Growth Marketing i ett landskap utan tredjeparts-cookies.
(Läs mer…)Tillväxt är visionen för de allra flesta bolag där ute. Trots det så är Growth (Hacking eller Management) som begrepp och metod en relativt ung disciplin inom affärsvärlden. Det kan därför vara svårt att hitta best practices. I denna artikel ger vi tre tips som är viktiga i growtharbetet.
(Läs mer…)För att börja använda data använder mogna marknadsförare en process som består av tre steg. Det första steget är att skapa datastrategin med stöd för dina affärsmål. Det andra steget är att samla in och strukturera data. Här behöver du se till att datakvaliteten är bra och du behöver kombinera data från flera olika förstapartskällor. Det sista steget är att börja analysera och aktivera din data, använda data för marknadsföringsaktiviteter i alla stadier av tratten.
Det här är den sista delen i serien Kom igång med Growth Management! Nu börjar det roliga. För att skapa hållbarhet så rekommenderar vi att vara väldigt metodiska och hålla er till den iterativa processen.
(Läs mer…)Det här är den andra delen i serien Kom igång med Growth Management! Nu när ni bestämt målen och hur ni bör takta mot det är det dags att börja kika på er var ni ska börja. Slutmålet i det här steget är att landa i vad ni ska ha ha för fokusområde för er första sprint.
(Läs mer…)En kort sammanfattning där Google förklarar hur de tänker kring integritet när det kommer till förstapartsdata och hur man bygger relationer baserade på värde och förtroende.