Datatracking – hur lång tid får det ta?

Oavsett om målet är ökad försäljning eller leadsgenerering, appnedladdningar eller en produktlansering, så är det första vi gör att sätta upp rigorös datatracking. Det kan ta en månad eller mer i kalendertid att sätta upp tillräcklig tracking, få in data, kontrollera att vi valt rätt mätpunkter, och validera att vi sen faktiskt mäter vad vi vill mäta, utan att något fel smugit sig in. Det är detta som tar tid! Att felsöka och lösa specialfall, småfel, nya sätt som utvecklare eller designers skapar infrastruktur och innehåll. (Läs mer…)

Hur ser framgångsrik growth hacking ut?

Artikel 2 i serien ”Därför behöver du känna till Growth hacking”.

I del 2 av artikelserien ”Därför behöver du känna till growth hacking” dyker vi djupare in i hur man jobbar med growth hacking, vad effekterna blir och vilka framgångsfaktorer som är centrala. Har du inte läst del 1 än, så finns den här:  ”Vad är growth hacking?”.

Framgångsrika growth hacks

Först några exempel på numera klassiska growth hacks som är resultatet av att ha growth hacking som ett mindset. (Läs mer…)

Vad är growth hacking?

Artikel 1 i serien ”Därför behöver du känna till Growth hacking”.

Growth hackingens historia

För att börja besvara frågan vad Growth Hacking är så behöver vi ta en titt tillbaka på var uttrycket ursprungligen kommer ifrån. Growth hacking är både en produkt av IT-bubblan och en naturlig evolution av klassisk marknadsföring som ett resultat av den snabba teknologiska utvecklingen. (Läs mer…)