Senaste inlägg

Mjuka fallgropar för ett Growth-team

Vi på Growth Hackers har märkt att många gånger är sociala och psykologiska faktorer avgörande för framgångsrik tillämpning av det agila arbetssättet. Denna artikel tar upp ”mjuka” fallgropar för growth-team och hur ni kan undvika dessa.

(Läs mer…)

Dan McGaw

Dan McGaw – Du behöver endast ett Growth team

Dan McGaw, CMO på Effin Amazing, en analys- och tillväxtagentur, säger att Growth för honom handlar om att arbeta produktnära och skapa automatiseringsprocesser som kan leda till exponentiell tillväxt. Han berättar också om varför man bara behöver ett Growth team.

(Läs mer…)

Casey Winters

Casey Winters – Growth befinner sig fortfarande i ett tidigt stadium hos storbolag

Casey Winters, som tidigare arbetat med tillväxtoptimering på Pinterest, och som när vi träffades i vintras var Growth Advisor in Residence hos VC-företaget Greylock Partners (som konsult). Vi såg Casey presentera  sitt tal “Onboarding Comes First: The Product-driven Retention Strategies That Make All the Difference” under Growth Conference 2017 i San Fransisco. Vi fick även till en intervju med honom efteråt. Han berättar om sin erfarenhet med ”Growth” inom storbolag och Pinterest samt understryker att “Growth” fortfarande befinner sig på ett tidigt stadium i sin utveckling. Vi berör Change Management, outsourcing av growth samt tips.

(Läs mer…)

growth team

Hur man sätter ihop sitt Growth Team

Vi på Growth Hackers Sthlm brukar rekommendera små, snabba test, i liten skala. Så gott som oavsett vad det gäller. Det är därför inte så konstigt att det också är vår rekommendation när det kommer till hur du bör tänka när du sätter ihop ett Growth Team.

(Läs mer…)